בסטודיו לעיצוב גרפי של חברת ביטמפ טכנולוגיות מעצבים ומכינים לדפוס קטלוגים, פרוספקטים, פוסטרים, כרטיסי ביקור ועוד, כולל עיצוב לוגו וסלוגן והטמעתם בניירת החברה.
סטודיו לעיצוב גרפי
הכנת עיצוב גרפי של מוצרי קידום מכירות או קידום מותג (קד"מ) עבור העסק שלך בשילוב של טקסט שיווקי ותמונות תוך מתן דגש להעברת מסר הממוקד בצרכן באופן המיטבי ביותר.
על עיצוב מינימליסטי
בחינת סגנון העיצוב המינימליסטי
מינימליזם בעיצוב קיים בשטח כבר זמן מה, ונראה שהוא כיום חלופה מבורכת לאתרים, כרזות, מודעות וסמלים עמוסים מידי ומבולגנים שלא לצורך. לאלו החדשים לצורת אמנות זו, נבהיר כי הקונספט של מינימליזם מתמקד בעיקר בצמצום מרכיבים עודפים והצבה אסטרטגית של המרכיבים הנותרים. התוצאה יכולה להיות עיצוב מרגיע, אך רב עוצמה שהוא יעיל להעברת המסר שלה. ניתן למצוא מינימליזם בכל צורות האמנות, החל מארכיטקטורה עבור לאופנה או לעיצוב לוגו.
כדי להפיק את המרב מתוך עיצוב מינימליסטי, בין אם זה מדובר במשהו קטן כמו לוגו או גדול כלוח מודעות, יש להקפיד להשתמש במרכיבים הנכונים בצורה נכונה. צבע, פריסה, שטחים רקים, גרפיקה וטיפוגרפיה כולם ממלאים תפקיד חשוב במינימליזם. בהמשך נבחן את עקרונות העיצוב הללו וכיצד הם קשורים למינימליזם.
מינימליזם וצבע
בסגנון עיצוב מינימליסטי, בחירה בצבע היא אסטרטגית וכמות הצבעים בשימוש, צריכה להישמר מינימלית. שחור, אפור ולבן הם הצבעים החזקים ביותר, המאפשרים לצבע מדגיש יחיד להיות בעל השפעה גדולה יותר.
כל הגוונים מקובלים אם משתמשים בהם כראוי, עם זאת, בצבעים המנוגדים ביותר משמשים בדרך כלל ביחד. לכן, רוב המעצבים בוחרים לסגנון עיצוב מינימליסטי צבעי יסוד עזים ובוהקים.
פריסה מינימליסטית אפקטיבית
פריסת עיצוב מינימליסטי היא מאתגרת במיוחד משום שכל אלמנט איתו אתה עובד, הוא חיוני. תוכן עבור אתרי אינטרנט ופוסטרים צריך להיות ערוך באופן כזה שהצופה יכול למצוא את מה שהוא צריך בלי הרבה מחשבה. במילים אחרות, הדף צריך להיות הגיוני.
שטחים ריקים
חלל משמש כדי לתת עצמה לפיסות הקטנות של המידע אותו הוא מקיף. ככל שהחלל סביב האובייקט מרווח יותר כך האובייקט שבתוכו מקבל עצמה רבה יותר. שטח החלל משמש גם כדי לבנות קבוצה של אלמנטים וליצור איזון.
גרפיקה
השימוש בתמונות במינימליזם הוא מאוד מוכוון. מעצבים בוחרים גרפיקה על פי מידת יעילותה ומשתמשים בה בעיצוב מינימליסטי כאשר התמונה הינה יעילה יותר מאשר טקסט. השימוש בגרפיקה צריך להיעשות במשורה ומשיקולים אסטרטגיים, ועליו להיות רלוונטי לנושא.
טיפוגרפיה
טיפוגרפיה במינימליזם צריכה להיות אסטרטגית בדיוק כמו כל גורם אחר בעיצוב. בכל סגנון עיצוב כולל מינימליזם, לא יותר משניים או שלושה סגנונות שונים של גופנים מתאימים. מעצבים רבים משתמשים בגופן אחד עבור כותרות, אחד עבור גוף הטקסט ואולי גם אחד לניווט באתרי אינטרנט או לכל טקסט או כותרות משנה מיוחדים אחרים. בדרך כלל השימוש ביותר משלושה סוגים הופכים את מראה העיצוב למבולגן וקשה להבנה.
מינימליזם ברשת
בעשר השנים האחרונות, עיצוב אתר מינימליסטי הפך אופנתי למדי. למרבה הצער, יש מעצבים שלא הבינו את הרעיון העומד מאחורי מינימליזם ויצרו בשם המינימליזם דפי אינטרנט רקים מתוכן ללא כל הגיון. עם זאת, בהשפעת התנועה המינימליסטית, מעצבים גדולים יצרו אתרים מדהימים שהם לא רק נעימים לעין, אלא גם קלים לניווט. אמנם עיצוב מינימליסטי אינו מעשי ואף לא אפשרי מבחינה נושאית עבור כל אתר אינטרנט, אך אתרים כאלה שיכולים להשתמש בו צריכים לנצל זאת.
מינימליזם בתקשורת המונים
חוברות, אריזות ומסעות פרסום כולם תרמו את חלקם במתן ביטוי לעיצוב מינימליסטי. עם זאת, ניתן לראות כי בכרזות וסמלים סגנון עיצוב זה תפס באמת. מעצבים רבים בוחרים להשתמש בעיצוב זורם זה לכל דבר החל מפוסטרים של סרטים עבור לכרזות ללהקה או לכרזות פרסום. הסיבה לכך היא האפקטיביות של העברת מסר חזק במהירות ובצורה נקיה. בשימוש נכון, פוסטרים מינימליסטיים נועדו לעשות שימוש בכל אחד ממרכיבי הכרזה לשלוח הודעה אחת. התוצאה היא בדרך כלל פוסטר שהוא לא רק פונקציונלי, אלא גם מהנה בצורה אסתטית.
מינימליזם בלוגו
מינימליזם בלוגו הוא מושג חשוב, שכן תכליתו של לוגו חברה היא להיות ניתן לזכירה ומזוהה עם החברה בקלות. כתוצאה מכך, לוגואים מינימליסטיים הם בדרך כלל הסוג הנפוץ ביותר של עיצוב לוגו שכן הסגנון המינימליסטי שומר על הלוגו פשוט דיו כדי להיות בלתי נשכח. החלק הבעייתי בעיצוב של לוגו בסגנון זה הוא להפוך עיצוב המזוהה בקלות עם החברה אותה הוא מייצג, תוך כדי שיקוף יעדי המותג