חברת ביטמפ טכנולוגיות מייעצת בגיבוש אסטרטגיה שיווקית בתהליך מיתוג עסקי הכולל עיצוב תדמית, מיצוב, מיתוג אתר בית העסק שלך ובניית השפה העיצובית שלו.
מיתוג עסקים
חברת ביטמפ תדאג להטמעת זהות המותג בכל קשת האמצעים איתם נעשה שימוש להעברת המסר השיווקי בתהליך של מיצוב או מיתוג המותג שלך.
לפני הכל, מהו מותג? מותג הוא סמל. סמלים הינם צורות המייצגות משהו אחר, והמותג נועד לאגד את כל האסוציאציות, החוויות, והמאפיינים לתוך תבנית מופשטת.
תבנית זו יכולה להתהוות באמצעות יצירת דימויים עקביים, צלילים, צירופי מילים וסמלים מסחריים (לוגו) איתם באים אנשים במגע.
חשיבותם של המותגים רבה, כי הם מסייעים בהשגת לקוחות כמו גם בשימור לקוחות.
הם עושים זאת בכך שהם מעוררים את אותם אסוציאציות וחוויות שהיו לך עם המותג בעבר, או שאותם חשת תוך כדי צפייה בפרסומת, בשלבים משמעותיים שונים בהם באת במגע עם המותג או נחשפת אליו. לדוגמה, כאשר קבלת החלטה איזה מוצר לרכוש מתוך מבחר של פרטים דומים.
בהמשך יפורטו מספר עצות שיעזרו לך לבנות מותג בזמן עיצוב אתר האינטרנט שלך.
מותגים מגדירים ציפיות, כאשר הם ניצבים בפני בחירה בתנאים של אי-ודאות אנשים נוטים לבחור באפשרות הבטוחה יותר. אנשים יודעים למה לצפות ממותג ידוע להם.
מיתוג הוא תהליך מורכב המבוצע בכל סוגי המדיה, מאריזת המוצר, סרטוני פרסומת ומודעות פרסום ועד לעיצוב הפנים של שטחי התצוגה ועיצוב לוגוגרף. מיתוג חל כמובן גם על עיצוב אינטרנט.
אין זה משנה אם אתה בונה אתר אינטרנט עבור מותג שערכו מיליוני דולרים או עבור הבלוג האישי, חשיבות המיתוג בעינה עומדת מהסיבות שפורטו לעיל. במקרה של בלוג אישי, מיתוג יסייע לכם לבדל אתכם ולהפוך את האתר שלכם למיוחד.
מיתוג אתרי אינטרנט
עצות שיעזרו לך לבנות מותג בזמן עיצוב אתר האינטרנט שלך
מיתוג אתרי אינטרנט נעשה תוך התייחסות לגורמים הבאים:
צבע
בחירה טובה של לוח הצבעים הינה גורם רב חשיבות במהלך מיתוג. צבע הוא לא רק אסתטיקה - צבע מעביר רגשות שונים ונושא עימו אסוציאציות מהתת מודע לטווח רחב של תכונות ואובייקטים.
לדוגמה, הצבע אדום עלול להעלות בפועל את לחץ הדם, קצב הדפיקות של הלב ומהירות הנשימה. זהו צבע המסמל תשוקה, אנרגיה, עצמה וריגוש. בשל כך, הוא בדרך כלל בחירה טובה עבור מותגים בתעשיית הבידור.
צבעים אחרים מעבירים אסוציאציות והשפעות שונות. ירוק מסמל טבע, סביבה, רווח, כסף או בריאות. ירוק הוא גם צבע מרגיע, וזו הסיבה בשלה בתי חולים משתמשים לעיתים קרובות בגוון ירוק בהיר לצביעת הקירות.
כאשר בוחרים צבע לשימוש המותג, יש לחקור את ההשפעות והאסוציאציות אותן הוא מעביר כדי לוודא שהוא התאמה ראויה לסוג הרעיונות אותם המותג שלך מייצג. יש גם לשים לב כי תרבויות שונות עשויים לקשר את אותם הצבעים באופן שונה, לפיכך רצוי לבדוק את משמעות הצבעים שלך בהקשר לשווקים בהם אתה פועל.
אופי
האם למותג שלך יש אופי? יציקת מעט אופי למותג שלך תסייע לך להגדיר את מה המותג שלך מייצג.
האם המותג שלך מייצג יציבות וביטחון כך שהלקוחות שלך יכולים בוודאות לסמוך עליך בביטחון מלא? האם המותג שלך מייצג הנאה ופרקטיות?
אנשים רבים בקהילות ממוסחרות משתמשים במוצרים ומותגים כדי להגדיר את עצמם, לפיכך עצב את אופי המותג שלך לעבר משהו שהקהל שלך יהיה מעוניין להשתייך אליו.
האנשה היא ייחוס מאפיינים של איכויות אנושיות לדברים אחרים, כמו בעלי חיים או חפצים. יציקת אלמנטים של האנשה במותג שלך היא דרך טובה לתת לו אופי.
חשבו על צלמית היישום "Finder" במערכת ההפעלה במחשבי מק. הוא ריבוע כחול עם פנים מחייכות בעלות ייחוד המוצגות באמצעות מספר קווים כהים.
התוכנה שהוא מייצג הוא מנהל קבצים, אבל על ידי יציקת מאפיינים אנושיים באייקון מתכנניו נתנו לו נשמה.
רגש
רגש הוא גורם נוסף אותו יש לקחת בחשבון בעת בניית המותג שלך. אילו רגשות ותחושות אותם אתה מעוניין שיחוו גולשים המבקרים באתר שלך? אילו סוגי רעיונות אתה מעוניין שהם יקשרו עם המותג שלך?
העבודה על האסתטיקה של האתר שלך אינה צריכה להיות מעקב אחר מגמות בעיצוב חדשני, היא צריכה להיות החלטה על הרגשות והרעיונות אותם אתה מעוניין שהמותג שלך יעלה ולאחר מכן לעבוד על עיצוב שיישם בדיוק את זה.
עקביות
כדי לבנות מותג מצליח עליך להפוך אותו לבלתי נשכח. כיצד ניתן לגרום לאנשים לזכור דברים? חוזרים עליהן.
שמירה על עקביות בכל העיצוב של אתר האינטרנט שלך תבנה את הבחירות אותן עשית קודם לכן, לגבי האופי הנכון עבור המותג והרגשות והרעיונות אותם אתה מעוניין שהמותג שלך יעלה. יש לשמור על עקביות בצבעים, באמצעים החזותיים ובטיפוגרפיה לאורך כל העיצוב כדי להבטיח שהאתר שלך מציג תדמית אחידה.
שימוש חוזר בקוד ואמצעים חזותיים
שמירה על עקביות באמצעים החזותיים ובפריסת האתר תאפשר לך להשתמש שוב ושוב בתוכן שלך, בן אם זה קוד CSS או תמונות. כתוצאה מכך האתר שלך יטען מהר יותר היות והדפדפן של המשתמש לא יצטרך להוריד דברים רבים - תמונות וקבצי CSS שהורדו כבר אוחסנו במטמון של הדפדפן.
גודל ומיקום של הלוגו
הנורמה המקובלת בעת מיקום הלוגו של האתר שלך היא להציבו בחלק העליון של הדף - בצד ימין בשפות הנקראות מימין לשמאל ובצד שמאל בשפות הנקראות משמאל לימין.
זה האזור אליו רוב האנשים יביטו כדי לראות באיזה אתר הם נמצאים. בנוסף, מומלץ לקשר את תמונת הלוגו לדף הבית של האתר. המיקום הוא רק מרכיב אחד - הגודל חשוב גם כן. יש לוודא שהלוגו שלך גדול דיו כך שיהיה האלמנט השני או השלישי שימשוך את תשומת הלב של הגולשים כאשר הם מגיעים לאתר שלך.
הערך המוסף למבקרים
כאשר מבקרים מגיעים לאתר שלך בפעם הראשונה הם מקדישים בראשונה שניות אחדות כדי למקם את עצמם. האם אתר זה הוא הנכון? האם הוא נראה מעניין? במה הוא עוסק? כדי לענות על השאלות הללו עליך לספק לגולש באופן ברור ותמציתי את הערך המוסף הצפוי לו.
ערך מוסף זה צריך לכולל הצהרה קצרה במיקום בולט על הדף שלך. כדאי ורצוי שתמוקם ליד הלוגו של האתר כך שכאשר מבקר חדש קורא את הכותרת של האתר או העסק, ימשיך ויקרא את הערך המוסף הצפוי לו.
יש להסביר למבקרים בכמה מילים מה בדיוק התועלת שהאתר שלך מספק למבקר בו, כך שהם ידעו לא רק במה עוסק האתר שלך, אלא גם למה כדאי שימשיכו להשתמש בו.
טון הדיבור
טון הדיבור בו נעשה שימוש באתר האינטרנט שלך צריך לחזק את אופיו וזהותו של המותג שלך. אם המותג שלך הוא ידידותי ופרקטי והוא פונה לצעירים בעלי ידע טכני, טון לא רשמי וכיפי עשוי לפעול היטב.
מצד שני, אם אתר האינטרנט שלך מייצג בנק להשקעות, טון הדיבור צריכה לשקף זאת בכך שהטון יהיה הרבה יותר רשמי.
אין מדובר רק על מה אתה אומר - מדובר על איך אתה אומר זאת. ניתן לומר את אותו הדבר באופנים שונים ולקבל את אותה המשמעות, ברם האופי שנובע מהטון בו השתמשת יהיה שונה; אם כך עליך לבחור טון דיבור שמתאים לערכי המותג שלך ולקהל היעד.
בידול
ביצוע כל הסעיפים שפורטו עד כה מצויין אך אינו מספיק, כי יש עוד דבר חשוב ביותר לקחת בחשבון בעת בניית המותג שלך: הבידול.
אם אתר האינטרנט שלכם נראה בדיוק כמו של המתחרים, האם הוא באמת בלתי נשכח? כיצד יבדילו שני לקוחות פוטנציאליים בין שניהם? על ידי עשיית המאמץ הנוסף הזה ליצירת תדמית ייחודית לא רק שתתבלט מבין המתחרים שלך, אתה גם תהיה יותר בלתי נשכח, והמשמעות היא סיכוי טוב יותר שהמבקרים שלך יחזרו עוד.
מסקנות
בניית מותג חזק חשובה לא רק עבור חברות גדולות, אלא גם עבור חברות קטנות ואפילו אתרי אינטרנט ובלוגים אישיים. מיתוג מסייע לאנשים להבחין בין מתחרים ולאמוד איכות במהירות.
האינטרנט הוא פלטפורמה מעולה כדי לבנות את המותג שלך, לכן חשוב לא להתעלם מגורם המיתוג בעת עבודה על אתר האינטרנט שלך. יש להקפיד להשתמש בכל הטכניקות השונות כדי להפוך אותו לכלי רב עצמה ואפקטיבי.