פרסום קמפיין באנרים הוא כלי אידיאלי לקידום העסק או לקידום מבצע חדש תוך גירוי הלקוח וחשיפתו באופן מקסימלי לעסק או למוצר.
בניית באנרים
מחלקת קריאטיב של חברת ביטמפ טכנולוגיות מבצעת עיצוב באנרים קריאטיביים בעלי תוכן קליט ואפקטיבי. החברה מייעצת ללקוחותיה בתכנון קמפיין, בבחירת המדיה ופריסתה וכן מספקת את השירות ברכישת מדיה לפרסום במחירים אטרקטיביים:
- התאמה למותג שלך
- באנרים סטטיים / באנרים אנימטיביים
- התאמה לגדלים סטנדרטיים שונים
- באנר כותרת לאתר האינטרנט שלך
איך מעצבים באנר מתאים - אחד כזה שבאמת עובד
ראשית כל יש להבהיר - באנרים טרם מתו. הם גם לא בשלבי גסיסה. הם בסדר גמור והם הולכים להיות בסביבה במשך זמן מה.
הם פורחים בעיקר בגלל ביתם החדש - Google AdWords. רשת המדיה / תוכן של גוגל ליתר דיוק. אם אתם מפרסמים ברשת התוכן ולא באמצעות באנרים, אתם מפספסים חתיכה ממש גדולה וטעימה של העוגה.
התחרות באדוורדס היא, במילה אחת, מטורפת. עם זאת, עדיין יש כמה מקומות שבם התחרות היא לא כל כך קשה. אחד המקומות האלה הוא בתחום של מודעות תמונה (המוכרות גם בשם - באנרים).
הסיבה העיקרית בגללה כדאי לנסות באנרים היא פשוטה - הם עובדים. הניסיון מלמד כי מעולם לא היה מקרה שבו לא ניתן היה להעלות ביצועים של מודעת טקסט עם מודעת באנר (ככל שמדובר ברשת התוכן) . שיעור קליקים משופר (CTR), עלייה במספר ההמרות. זו תמיד התוצאה.
כל זה אומר רק דבר אחד. באנרים הם חובה כחלק ממסע פרסום.
מהו באנר טוב?
באנר טוב אינו אחד שנראה טוב בהכרח. באנר טוב הוא אחד שעובד. הוא יכול להיות הדבר הכי מכוער בעולם, אבל עדיין, אם זה עובד זה מושלם.
למה אנו מתכוונים בביטוי "לעבוד". לרוב המודעות באינטרנט יש רק משימה אחת - יצירת הקלקות. אם שיעור הקליקים (CTR) על מודעה הוא מעל לממוצע היא נחשבת למודעה טובה.
אין אנו צריכים לשאוף או לדאוג להתפעלות קהל הצופים מן העבודה ומן היצירתיות שבה כאשר הם רואים את מודעת הבאנר שלנו. זה לא חייב להיות יפה. זה לא משנה. עלינו להתמקד בתגמול ולזכור שיש רק דבר אחד חשוב - תוצאות הניתנות למדידה, לא התפעלות זמנית.
הבה נתחיל עם כמה כללים בסיסיים ואחרי כן נכנס לעוד מספר עצות באופן מעמיק.
כללים בסיסיים ליצירת באנרים טובים
1. "דעו את המיקום"
או לפחות נסו.
אם אנו רוצים ליצור באנר טוב עלינו לדעת היכן הבאנר יוצג. זה לא תמיד קל כמו שזה נשמע.
אם אנו במיקום אוטומטי באדוורדס, אזי הבאנרים שלנו יוצגו במספר אתרים שונים ברחבי האינטרנט. הבעיה היא שאנו לא יודעים באיזה מהם. אנחנו לא יודעים כלום. כמובן, אנו יכולים להסתכל בדו"חות מאוחר יותר ולברר, אבל זה לא ממש מועיל בשלב זה, נכון?
אם כן עלינו לבחון מה צפוי להיות המיקום של הבאנר שלנו בכל פעם שיש לנו את האפשרות לכך. יש להתבונן מסביב ולרשום כמה הערות.
לדוגמה: כמה מודעות כבר מופיעות שם? באיזה אזורים של האתר הן מופיעות? האם קיימות מודעות טקסט רבות? מהו הסגנון של הבאנרים האחרים? האם הם מנסים להתמזג או להתבלט? איך נראה המיקום שלנו? במה הוא מוקף? ככל שהמידע אותו אנו מקבלים רב יותר כך טוב יותר. מידע זה יועיל לנו כשנתחיל ליצור את הבאנר.
2. קופירייטינג טוב מוכר
אמנם אנו מדברים על מודעת תמונה ולא מודעת טקסט, אולם אנו עדיין צריכים להשתמש ב קופירייטינג טוב. הרעיון המרכזי של מאמר זה אינו קופירייטינג, אז נוכל רק לתת קומץ של טיפים.
הכותרת אחראית ל 80 אחוז מההצלחה.
אם הכותרת אינה נכונה שום דבר נוסף אינו משנה. עלינו להקדיש לפחות חצי מהזמן המוקדש לעבודת קופירייטינג עבור הכותרת. ניתן לקבל קצת השראה מכותרות שכבר הצליחו. נוכל להשתמש בם כתבנית.
נענה על אחת, שתיים או על כל השאלות שיכולות להיות לצופה.
"מה? למה? איך? מה יצא לי מזה?"
כל אחת מהשאלות הללו חשובה באותה מידה. אנשים רוצים לדעת מה אתה מציע , למה אתה עושה את זה, איך להשיג את זה, ולמה זה צריך להיות איכפת להם (מה יצא להם מזה). אם נענה על השאלות הללו נוכל לצפות להצלחה.
קריאה לפעולה.
ככל הנראה הדבר החשוב ביותר. אל לנו לשכוח לספק סוג כלשהו של קריאה לפעולה. אפילו משהו פשוט כמו כפתור "לחץ כאן", או "קבל מתנה חינם כאן". אם אנו רוצים שהגולשים יעשו משהו עלינו לספר להם מה זה.
3. גרפיקה משכנעת
במילת התואר משכנעת אנו מתכוונים למשהו שמספק קצת מידע ספציפי, יחד עם הגרפיקה. לא רק משהו שנראה נחמד. סוג של מידע שיהיה שימושי עבור קהל היעד. משהו שהם ישימו אליו לב, ולאחר מכן יפעלו על פיו.
לשם דוגמה, אם אנו יוצרים באנר לחנות הלבשה תחתונה באינטרנט כנראה נשתמש בכמה תמונות של נשים עירומות למחצה, רק כדי לקבל תשומת לב (רק הערה צדדית - נשים בעירום חלקי יעבדו טוב באותה מידה במונחים של משיכת תשומת לב גם לעיני זכר וגם לעיני נקבה). זה יהיה בסדר. אבל מוטב יהיה להראות גם את שמות המוצרים שאותן הנשים לובשות ואת מחירם גם כן. בדרך זו הפרויקט כולו גם נעים לעין וגם אינפורמטיבי כאחד.
4. גופן קריא
זה מפתיע בכמה באנרים נעשה שימוש בגופנים שהם לחלוטין בלתי קריאים. אנו לא מדברים רק על הגופן עצמו. אנו מדברים על הסגנון גם כן. קונטרסט חלש, אותיות מטושטשות, אותיות קטנות מדי, גדולות מדי וכן הלאה.
הנה כלל אצבע מהיר. ברגע שנסיים עם הבאנר שלנו נראה אותו לסבתא שלנו ונבקש ממנה לקרוא אותו בקול. אם היא מתקשה לעשות זאת, יש לשנות את הגופן. זה פשוט כך!
5. צבעים מתאימים
לצבעים שונים משמעות שונה בתרבויות שונות. דעו את קהל היעד שלכם, כך שלא תעשו שום דבר טיפשי.
יש רק טריק אחד שאנו רוצים לחלוק איתכם. ישנם שני צבעים שבדרך כלל עובדים בצורה יוצאת דופן: כתום וכחול.
כתום הוא צבע נהדר עבור כל מיני כפתורים (אם אינכם סבורים כך, בקרו באמזון). זה בגלל שכתום הוא הצבע הבולט ביותר מייד לאחר אדום. עם זאת, הוא אינו מעורר את כל הרגשות השליליים שצבע אדום מעורר (דברים כמו "עצור", "היזהר!" ו "סכנה").
כחול הוא הצבע של בטיחות. הוא יוצר תחושה של אמון וביטחון. זה עובד היטב עבור כותרות וטקסט באופן כללי.
אנו לא אומרים שיש להשתמש בשני הצבעים האלה, אבל זה יהיה רעיון טוב להיות מודעים ליתרונות שלהם.
6. מסגרת
קו דק בלבד סביב הבאנר שלנו יכול לשפר את הפוטנציאל שלו לתפוס את תשומת הלב. למה? אנחנו רגילים לראות מסגרות בחיים האמיתיים (לדוגמה: ציורים, תמונות). לכן למסגרת יש השפעה על התת מודע של התפיסה שלנו. אנחנו פשוט ממקדים יותר תשומת לב על הדבר שבתוך המסגרת. זה הכול. בנוסף, הוספת מסגרת לבאנר היא, מה, 15 שניות של עבודה?