מחלקת עיצוב גרפי של חברת ביטמפ יוצרת לוגואים פשוטים ונקיים, קליטים, איכותיים ונעימים לעין, לעיתים מצפינים יותר מרובד אחד של משמעות אך תמיד מעבירים את המסר באופן ישיר.
בניית לוגו חברה
לפני עיצוב לוגו, חייבים להבין מהו לוגו, מה הוא מייצג ומה הוא אמור לעשות. לוגו הוא לא רק סימן - לוגו משקף מותג מסחרי של עסק דרך השימוש בצורה, גופנים, צבעים, ו/או תמונות. לוגו נועד להשראת אמון, הכרה והערצה לחברה או מוצר ותפקיד המעצב הוא ליצור לוגו שיעשה זאת.
מה הופך לוגו טוב לכזה?
מה הופך לוגו טוב לכזה? לוגו טוב הוא ייחודי, מתאים, פרקטי, גרפי, פשוט בצורתו ומעביר מסר מכוון.
ישנם חמישה עקרונות אותם צריך לבצע כדי לוודא שזה כך...
לוגו אפקטיבי הוא (הסדר אקראי):
- פשוט
- בלתי נשכח
- נצחי
- ורסטילי
- מתאים
1. לוגו פשוט
לוגו המעוצב בפשטות מאפשר זיהוי קל שלו ומאפשר לו להיות ורסטילי ובלתי נשכח. לוגו טוב מכיל משהו ייחודי מבלי להיות מסוגנן יתר על המידה.
2. לוגו בלתי נשכח
עומד מאחורי עיקרון הפשטות, הוא יסוד הזכירה. לוגו אפקטיבי צריך להיות בלתי נשכח וזה מתקבל על ידי לוגו פשוט, ועם כל זאת, מתאים.
3. לוגו נצחי
לוגו אפקטיבי אמור להיות נצחי - כלומר, יחזיק מעמד לתקופה ממושכת. נסו להעריך אם הלוגו עדיין יהיה אפקטיבי לאחר 10, 20, 50 שנים.
הדוגמה הטובה ביותר ללוגו נצחי הוא, כפי הנראה, הלוגו של קוקה קולה... אם משווים אותו ללוגו של פפסי, ניתן לראות עד כמה אפקטיבית יכולה להיות יצירת לוגו נצחי. שימו לב איך הלוגו של קוקה קולה כמעט ולא השתנה מאז 1885 - זה עיצוב נצחי.
4. לוגו ורסטילי
לוגו אפקטיבי צריך להיות מסוגל לעבוד במגוון רחב של מדיומים ויישומים. הלוגו צריך להיות פונקציונלי. מסיבה זו לוגו צריך להיות מעוצב בפורמט וקטורים, כדי לוודא שהוא יכול להיות מותאם לכל גודל. הלוגו צריך להיות מסוגל לעבוד גם בפורמטים אופקיים וגם אנכיים.
שאלו את עצמכם; האם הלוגו עדיין אפקטיבי אם הוא:
מודפס בצבע אחד?
מודפס על משהו בגודל של בול דואר?
מודפס על משהו גדול כמו לוח מודעות?
מודפס בגוונים מנוגדים (כלומר לוגו בהיר על רקע כהה)
אחת דרכים ליצירת לוגו ורסטילי היא להתחיל בעיצוב בשחור ולבן בלבד. זה מאפשר להתמקד ברעיון ובצורה ולא באופי הסובייקטיבי של הצבע. צריך גם לזכור את עלויות הדפסה - ככל שנשתמש ביותר צבעים, כך הן תהיינה יקרות יותר עבור העסק לטווח הארוך.
כדאי לכם גם להכיר את תהליך ההדפסה המסחרי, כדי שלא תקלעו לבעיות הדפסה בהמשך הדרך. עליכם ללמוד לדעת את ההבדל בין מערכות הצבע CMYK, Pantone ו RGB. בעת עיצוב לוגו, ממולץ להשתמש במערכת צבעי Pantone.
5. לוגו מתאים
אופן המיקום של הלוגו צריך להיות מתאים לייעודו. לדוגמה, אם אתם מעצבים לוגו עבור חנות צעצועי ילדים, מן ראוי יהיה לבחור להשתמש בגופן וערכת צבעים המתאימים לילדים. בחירה כזו לא תהיה כל כך מתאימה למשרד עורכי דין.
כמו כן, חשוב להדגיש שלוגו לא צריך להראות מה העסק מוכר או מציע כשירות. קרי, לוגו של מכוניות לא צריך להראות מכוניות, לוגו של מחשבים לא צריך להראות מחשבים. הלוגו של הארלי דוידסון הוא לא אופנוע, וגם לא הלוגו של נוקיה אינו טלפון סלולרי. לוגו הוא אך ורק לצורך זיהוי.